2 Mayıs 2011 Pazartesi

Mamamiyyom!

Blogumda yenilikler var heyyo, heyyo, diye bir post yazdıktan sonra sevgili Ülkü iyi hoş güzel amma "Ata ne yiyor sen onu anlat" demiş :)

E, haklı bir anne olarak. Beslenme bizim için dünyanın en önemli konusu... Uyku da aynı şekilde ama beslenme derdimiz var bizim :)))Yorumu okudum ama günün telaşından kaynaklanan bir koşturmacadan dolayı yanıt yazamadım. Ancak gün boyu Ata paşasının en başından beri ne yediğini düşündüm durum.

Sıradan gideyim:

2.aylık olduğu zamandan beri ekmeği yemeğin suyuna banarak tattırdım kendisine... Dilini değdirdim. İleride işe yarayacağından habersizdim :)

4.5 aylıktı, gece saat başı uyanıyordu. Doktorumuz Ayça Hanım'a durumu bildirdim. Getir tartalım dedi. Anladık ki sınırın altına gidiyoruz, ek gıdalara geçtik. Sabah elma püresi, akşam muhallebi. (kendim hazırladım, çok sıkışırsam hazır gıda tercih ettim)

6. aydan itibaren; Sabah, çeyrek yumurta sarısıyla başlaydık (her hafta bir çeyrek arttırdık ve sonunda bir yumurta sarısı oldu), bir tatlı kaşığı pekmez, bir kibrit kutusu tuzu alınmış peynir, bir bardak ıhlamur (devam sütü vb vermedim) Kuşluk vakti, elma veya armut püresi, öğlen sebze çorbası, (bir patates, bir havuç, bir tatlı kaşığı pirinç, bir çay kaşığı irmik, azıcık zeytin yağı... İlk haftanın ardından bu ana menüye hergün bir sebze ekledim. Brokoli, ıspanak vb.) Yedi mi, yedi valla! İkindi, yoğurt veya ev muhallebisi, Akşam, uyumadan önce yine çorba. Gece uyanırsa anne sütü ;)

Paşazadem bir kaşık reklamında oynamıştı, sanki çok iştahlı bir bebekmiş gibi :)))

9. ayda balığa geçtik. (Marmara'dan çıkan balığı yedirmedim ne yazık ki) Yoğun ağır metal birikimi minik bebekler için pek faydalı değil, biliyorsunuz. Marketlerde satılan İglo Fish Finger veriyorum.

10. ayda doktorumuz bize "sofra adabını öğretin" dedi. Örneğin, çorba, arkasından ne gelecek, ana yemek... gibi. Bu şekilde bir diziliş yaparsanız öğle ve akşam öğünlerinde safra kültürünü erken kavrar ve rahat edersiniz dedi. Biz de dinledik, öyle yaptık. Mesela bezelye yanına pilav hazırladık ve yedirdik. Yine ben bu aydan itibaren kendi kendine yemesine izin verdim. Çok faydasını gördüm, çok tavsiye ederim. O kendi kaşığı ile oyalanırken arada ben de kocamin bir kaşıkla takviye yaptım çoğu kez ;)

12. aydan beri biz ne yersek onu yiyor. Hatta öyle ki; geçen aylarda "mamamiyyom, mammiyyom" diyordu. Önceleri İtalyanca konuşuyor deyip kıkırdadık. Meğer yavrum; mamamı yiyorum demeye çalışıyormuş, biz anlamamışız. Pes! Ne biçim anne-babayız anlamadım gitti.

Neyse, bu kaprissiz adama özel olarak bir şey hazırlamıyorum.
Robottan geçirmiyorum, gerekirse çatalla ezip veriyorum.
Patlıcanlı herhangi bir şey yedirmedim. 24. aydan sonra belki deneyebiliriz ama çok gerekli değil anladığım kadarıyla.
Pilav, makarna yemeyi, börek, mantı türü şeyleri seviyor.
Bu hamur işi düşkünü küçük beyefendiye sebzeli makarnalar, nohutlu pilavlar hazırlıyorum.
Aslında pirinç pilavından ziyade bulgur pilavını tercih ediyorum.
Her sebzeden mutlaka tattırıyorum.
Yoğurt içeren çorba türlerini çok seviyor. Bol bol o tipte çorbalar hazırlıyorum.
Kurabiye ve muffinler yapıyorum arada.
Muhallebi hazırlamaya çalışıyorum güncel olarak.
Mutlaka bir tatlı kaşığı kadar pekmez, kahvaltı sonrası kuru üzüm, badem ve ceviz veriyorum.

Aklıma gelenler bunlar. Yarın da yemek külürü ve beslenme becerileriyle ilgili olarak dikkat ettiğim noktaları paylaşmak isterim. Örneğin, kendi kendine ne zaman yemeli, yemekten sonra ödül verilmeli mi, yemek yemeyen çocuğa nasıl davranmalı... gibi.

Aşağıdaki linkler (lütfen beğendiklerinizi lüstenizle paylaşın, annelere faydamız olsun) Ata' nın sevdiği yemeklerin bir kaçına ait. Belki sizde severek yiyorsunuzdur veya denemek istersiniz ;)

Buğday çorbası
Yoğurt çorbası
Sebzeli makarna tarifi
Fırında yağsız sigara böreği tarifi
Tarhana nasıl yapılır?
al kabaklı pirinç çorbası
Ata salyangoz yedi
İşte yarının menüsü
Ata' nın beslenme programı


Afiyet olsun.

Yarın: Beslenme kurallarımız

5 yorum:

  1. ya aylin yemek yemegen cocuklara hemen degin emi,napicaz biz bu yemeyen veletlerle.hadi bi anlat kuzum be..:)

    YanıtlaSil
  2. Hemen hemen aynı şeyleri yapmışız.Ben de 2,5 aylıkları yemekle tanıştırdığımda ve asla robottan geçirmedim şimdi çok şükür biz ne yersek onlarda aynısını yiyor.Masada bizimle oturuyorlar ve bir yaşlarından bu yana kendilerine ait servisleri var:)

    YanıtlaSil
  3. Ay ay canımsın çok teşekkür ederim :)
    Makarna,pilav,yoğurtlu çorbalar(ki tek başına yoğurt yedirmekte zorlanıyoruz o yüzden daha fazla yoğurt ağırlıklı),tarhana çorbası,kekler,şehriye çorbası,paça çorbası(ıyk böykk ağır gelir mutlaka ama babanane işte dinlemiyo iyiymiş),patates-köfte,tavuk,balık aaa niyeymiş ki bu endişe yiyor işte çocuğum :))
    4-5 aylarda Buse'de gece çok kalkmaya başladı bizde arkadaşı ziyarete gitmiştik misafir gelinleri varmış aynı dönem doğdu gelinin kızıda sohbet ederken gece bir defa uyanıyor devam sütü veriyorum dedi iyi ki demiş eve geldim o gece bende yaptım sonraki gecelerde uykunun tadına vardım :) benimki neysede kuzum uyuyordu şükür ve doyuyordu :)
    Sabah 06:30 da uyanıyor bazen şütt istiyor içiyor :) altı değişiyor babaannein yolunu tutuyor :)
    Kahvaltı yapıyorlar değişiyor bu ama yumurta pekmez sabit şimdi ıhlamurun içine ceviz artan yumurta peynir v.s. gibi şeyler ekleniyormuş.
    09:30-10:00 arası uyuyor sabah uykusunu alsa uyumaz belki
    kalkınca birşey yemez tabi yemeye zorlanır ama :)
    12:00-13:00 gibi çorba seansı :)
    15:30 dan sonra uyuyor yine en az 2 saat
    kalkınca elien birşeyler tutuşturuluyor ama bazen tık yok :)
    18:00 gibi genelde yemiş oluyor ya yine çorba ya balık ya köfte v.s. gibi şeyler
    Ondan sonra 19:40 gibi evde oluyor bizimle bazen yiyor bazen yemiyor
    21:30 da sallanmaya başlıyor 1 saat içinde bayılıyor :)
    Bizde durum böyle :)
    Bizde robottan geçirmedik hiç birşeyini..küçükkeneden bellide tattırdım herşeyden :)
    Muz elma sever :) bi bi biye bayılır :) o mu ne leblebi :))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Ammada yazım hatası olmuş küçükkene bende tattırdım olacaktı en anlamsızı o olmuşta düzelteyim :)
    Sallanıyor derkende ayakta sallanmak değil sağa sola devriliyor yani :)ama ayakta sallandı hep malesef :)

    YanıtlaSil
  5. benim kuzum yemeyen bebeklerden değildi çok şükür. yemeyen bebek ne zordur arkadaşlarımdan biliyorum. çocuğu yemeyen anne kendi de yiyemiyor.
    benim annem bu konuda çok büyük yardımcımdı. biz de 4,5 aylıkken başladık ek gıdaya. hiç blender kullanmadık diyebilirim.
    ece nin hala favorisi yoğurtlu çorbadır. domatesli pilavları çok severek yerdi. her çorbasına az da olsa kıyma koyardım. eline herşey verirdim. tam bir ekmek canavarı anası kılıklı kızım :)

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)