25 Ocak 2011 Salı

Yoğurt Çorbası




Pek faalim bugün...

Ata'ya yaptığım yoğurt çorbası çok başarılı oldu. Sizinle de paylaşmak isterim.

Önce paşa hazretleri daha sağlıklı beslensin diye tavuk suyu hazırladım.

650 gr yoğurdu kocaman bir tencereye boşalttım.
1.5 çay kaşığı tuz ilavesi ve
5 bardak tavuk suyu ilave ettim.
Ancak bir bardak ekleyip telle çırptım her defasında.
Sonracığıma,
İkinci bir tencereye yağ ve un koyup hafiften kavurdum. (50 gr zeytin yağı + 2 fincan un)
Unun üzerine azar azar yoğurdu ilave ettim, çırptım, ilave ettim, çırptım....Eriyene kadar karıştırdım. Bir tutam da şehriye attım. Sonunda da hafiften nane serptim, amanınnnnnnnnnn...Sonuç; mikemmel!

Tavsiye ederim.

Canı çekene bir kap gönderebilirim :)

Sevgiler

10 yorum:

  1. canım istedi, bu akşam yapayım ben bunu

    YanıtlaSil
  2. bu kadar güzel anlatılmaz ki canım çekti sabah sabah:)))
    afiyet ,şifa olsun paşaya.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık, eminim çok nefis olmuştur. çocuklarımın ikisi de yoğurtlu çorbalara bayılıyor...aklıma getirdin bugün yapayım bari :)))

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik. ben portakal agacındaki tariften yapiyorum. unu kavurmuyorum. yogurt da yagli olunca hic yag koymuyorum. biraz daha saglikli geliyor bana boylesi. ama yogurt corbasi her turlu lezzetli bence :)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten canım çekti .Bu akşam yaparmıyım bilmem ama kısa sürede gitmeden bi yapayım .Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. @Yeşim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. @Acqua; denedin mi? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. @Berna, harikasın. Bundan sonra öyle deneyeyim.TEşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. @Red Riding Hood, şimdiden afiyet olsun :) Sevgiler

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)