13 Şubat 2011 Pazar

Durun ve düşünün, doğal olan bu mu?



Zaten Sabiha Paktuna Keskin olanı anlatıyor. Benim yorum eklemem doğru olmaz. Ancak bir iki şey var anlatacağım.

Bir insan bir davranış örüntüsünü ( beslenme, uyuma, tuvaletini yapma gibi) gerçekleştirmek için modele ve zamana ihtiyaç duyar. Sürecin iyi geçmesi için güvene ve şefkat gereklidir. Özel olarak uygulanacak her yöntemler kriz ve risklere davetiyedir. Bunlar ileride anksiyete, obsesyon, kişilik bozuklukları, oral dönem ve anal dönem komplekslerine neden olabilir. Bu yazıyı okuyup, eksik, hatalı, yanlı... vb bulan uzmanalr varsa lütfen görüşlerini bildirsinler. Bu benim kendi gelişimim ve Ata için çok önemli.

Bir iki şey var demiştim. İlki üst paragraftakilerdi... İkincisiFerber kimdir, uyku bozukluğu uzmanıdır, bebek gelişiminden ne anlar?Tracy kimdir, bebek hemşiresidir. Vefat etmiştir, rahmet olsun, bebek gelişimi ve gelişim psikolojisinden ne anlar? Hatta o bile ağlatmaya karşıdır. Aylin kimdir,uzman, doktor, psikolog değil,okuldan aldığı diplomasına değil, doğruyu ve doğalı söyleyen uzmanları takip eden, oğlunu en az psikolojik hasarla büyütmeye, hayata hazırlamaya karar vermiş bir annedir.

Gaddarlıkla terbiyeyi karıştırmayın.

Rahmetiniz gazabınızı geçerse orada sağlık vücut bulur diyorum tasavvuf diliyle.

İtirazı olan?

KArşı çıkan?

Eksik diyen?

Söyleyecekleri olan???

Haydi sarılın klavyeye...

15 yorum:

  1. sabiha paktuna keskin kimdir? pediatri,k norolog olup kelalaka olarak etik dışı bir tanıdığını tedavi etmek kisvesi altında hastasının onayını almadan hakkında kitap yazan bu yüzden yargılanan biridir...

    YanıtlaSil
  2. Ben doğal ebeveynlik yöntemlerini benimsiyorum. Ferber'i de Tracy'i okudum. Kendime katabileceklerimi aldım ama en çok Sears - Baby Book klavuzum oldu.
    Ne yazık ki Sabiha Paktuna Keskin de bana konusu dışı yorum yapan bir kişi olarak geliyor. Adsızın yaptığı yorum doğrudur. Kendisi psikolojik konularda net açıklamalar yapmakta ancak bir pediatrik bir nörologtur. Türk Tabibler Birliği'den meslekten men cezası aldığını da bir kaç hafta önce öğrendim. Hem ergen ve hem çocuk psikiyatrisi uzmanları tarafından hakkında verilmiş çok çeşitli şikayet dosyalarının görüşülmesine de devam ediliyormuş.
    Benim için okuyan araştıran ve iç sesini dinlemeyi bilen annelerin görüşleri Sabiha Hanımınkinden daha değerlidir.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu modern geçinen, her yeni yönteme şakşak diye yaklaşan annelere de kılım

    YanıtlaSil
  4. şunu da seyretmenizi tavsiye ederim

    http://www.youtube.com/watch?v=KxnXtqiTdrY&NR=1&feature=fvwp

    YanıtlaSil
  5. Aylin,sen en dogrusunu yapiyorsun,hic suphen olmasin.
    Sabiha Hanimi dinleyemedim simdi, Derin kucagimda uyuyor ama AA ya yazdigin yorumlara aynen katiliyorum. Defne 4 yasinda iste, beraber uyuyoruz,emiyor vs vs,ogretmenleri bana ne kadar bagimsiz bir cocuk oldugunu anlatiyorlar. 2.5 yasina kadar cok bagliydi bana,1 metre uzagima gidip oyun oynamazdi. vakti gelince bagimsizlasti,ozgurlesti,simdi gayet rahat bir cocuk. ailelerimizden uzak yasadigimiz icin ve ferberle,tracy'le uyutmadigimiz icin daha yorgunuz belki ama buyudukce bunun meyvelerini almak o kadar guzel ki..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. @adsız: elinizde konu ile ilgili link vb var mıdır?

    YanıtlaSil
  7. @Banushka,
    Nöroloji psikiyatrinin temellerindendir ve bu kadın Türkiye'de kimse farkında değil ama doğal ebeveynliği öneren en güçlü ve gür seslerden ilki belkide. Konu dışı değil bence. Konu başka, nörologlar psikiyatrları, psikiyatrlar psikologları, psikologlar, rehber ve psikolojik danışmanları, rehber ve psikolojik danışmanlar ise eğitim bilimlerinin diğer alanlarından mezun olan uygulamacı ve teorisyenlerini dışlar. Etik olmayan işler yapan herkes cezasını çeksin elbette.

    Bir konuda seninle hemfikirim, önemli olan annenin beyni ve içseslerinin ne dediği, bu çoğu uzman görüşünden daha değerlidir bence de...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. @Açalya video için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. @ışıl, çok teşekkür ederim desteğin için. Meyveleri yavaş yavaş toplamaya başlamak bile çok keyifli bence. Sağol, varol. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Aylin... yanlış anlaşılma olmasın; bir anne kendi sesini dinlemeyi öğrenirse, Tracy'den de (ileri gideceğim hatta Ferber'den de) kendi doğalına uygulayabileceği ipuçları alabilir.

    Benim kızım 3 yaşında, bizimle uyuyor, hatta hamile olmama rağmen uyku öncesi emiyor. Başka türlüsüne hazır olduğunu görene kadar da bu böyle gidecek. Bizim ebeveynlik gözümüzden çocuk ruhuna uygun gelen buydu... Ancak bunu doğal olarak hayatına sokamayan aileler de var biliyorum. Kocası ile bile zor uyuyan bir kadına çocuğunuz ile yatın illa diyemeyiz.

    Nörolojinin psikiyatrinin temeli olduğunu da biliyorum ama sadece klinik olarak temel parçalarından biridir. Eşimin PDR'ci olmasından dolayı bu camiada kim kimi hangi noktada beğenmez farkındayım :)

    Ancak S.P.K. 350TL gibi ücret ile gerçekten psikiyatrik danışmanlık veriyor. Erişkin pisikiyatrisindeki takip ettiği şizofreni hastalarından birinin kayıtlarını kitaplaştırdığı için mahkemelik olmuştu belki hatırlarsınız. Benzer şeyleri Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi derneğinin açılışında da duyunca yine de şaşırdım.

    Tabi arkasında Boyut Yayın Grubu gibi bir grup varken doğal olarak camiasında sesi en yüksek çıkan kişi oluyor. Tüm kitaplarını okudum ve okudukça bir çok konuyu çok doğru ifade etmesine rağmen, bana daha çok pazardaki boşluğu doldurmak üzere çalışan bir trendsetter olarak gelmeye başladı. Bir yandan doğal ebeveynlik derken diğer yandan çocuğunuzun yeteneklerini testler ile ölçün diyor. Televizyona çıkıp, 3 yaşına kadar kesinlikle kitap okunmamalı gibi fazla net tavsiyelerde bulunabiliyor... Sevdiğim, görüşlerini taktir ettiğim bloglarda dahi farkında olunmadan SPK reklamı yapılıyor. Kısaca SPK'nın dediklerinden çok, Aylin Annenin dedikleri daha değerlidir :)

    YanıtlaSil
  11. S.P.K öyle söylüyor siz ona ınanıp ona göre davranıyorsunuz..

    nusret kaya böyle söylüyor:http://www.uzmantv.com/cocugun-anne-babayla-beraber-uyumasinin-sakincalari-var-mi

    bazıları da buna inanıp o şekilde büyütüyor.. nasıl ki her anne babasıyla yatan çocuk süper bir yetişkin olur diyemezsek yatmayan çocuk ta içkici sorunlu depresif olur diyemeyiz bence... tüm genellemeler yanlıştır bu da dahil olmak üzere:)

    burcu

    YanıtlaSil
  12. aylin spk hakkındaki haber burda

    http://www.dezavantaj.org/index.php?option=com_content&view=article&id=9811&Itemid=112

    YanıtlaSil
  13. http://www.haberform.com/haber/doktoru-hayatini-karartti-cogul-kisik-nedir-psikatrik-hastaliklar-sabiha-paktuan-59121.htm

    bi de bu var...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Aylin Anne, seni ve Ata'yı ilgiyle takip ediyorum. Kızım Ela, Ata'dan 1 ay küçük. Benim annelik tarzım seninkiyle taban tabana zıt diyebilirim :) Farklı bir tecrübe olarak seni izlemek çok hoşuma gidiyor. Yalnız bazen kendini çok zorladığını düşünüyorum. Belki de sen hiperaktif bir insan ve ben de tembelin önde gideni olduğum için bana böyle geliyordur.
    Pekçok yazında çocuğa öyle davranırsak böyle kötü olur, şöyle davranmazsak böyle geri teper gibi ifadeler oluyor. Ben bu kadar net olunmaması gerektiğini düşünüyorum.
    Mesela ben de Ferber metodunun doğru olmadığını düşünüyorum ama bunun çocukta deprosyana varacağını da sanmıyorum. Yani çocuk annesi tarafından 2 gün ağlatıldı diye ömür boyu psikolojik olarak hasarlı mı kalacak? O zaman annesi ölen bebekler bir daha toparlanamayacakalr demektir. Düşünsene? Anneni çağırıyorsun, çağırıyorsun gelmiyor. Tamam, o zaman o bebek psikolojik hasarlı olarak ömrünü tüketecek (?). Bence her şey bu kadar net ve kolay değil. İnsanoğlu sandığımızdan güçlü. Hele hele bebeklerin yeni olaylara ve durumlara adaptasyonu çok kuvvetli.
    SPK gibi insanlar bence annelerin hassas noktalarına vurarak kendilerine pazar açmaya çalışıyorlar. Mesela ben şimdi SPK gibi nörolog olsam ve sana: Anne çocuk 3 yaşına gelene kadar çalışmamalıdır, bebeğinin yanında olmalıdır desem? Ki çocu pedagog bunu söylüyor. Ama sen çalışıyorsun ve bu durumdan mutlusun? Sen kendince bu durumu rasyonalize edebiliyorsun. Peki, SPK ne yapıyor? Mesela şöyle diyor: Sen işteyken çocuk düşse ve "Anne bana sarıl" dese yanında olmayacaksın. Ya da: Çocuk tuvaletini yaparken altını en güvendiği kişi açsın ister ki bu da annesidir, bu nedenle anne gün boyu bebeğinin yanında değilse bebekte güven problemi yaşanır. Haydiii... Bu durumda çalışan anne ne düşünür, ne hisseder? Bence bir uzman bu şekilde annelerin duygularına yönelik konuşmamalı. ANne zaten hassas, bir de "uzman" olduğunu düşündüğü insanlar tarafından bu şekilde hırpalanmamalı.
    Ben eminim ki sen çalışıyorsun diye Ata'da psikolojik hasar kalmayacak ya da sen çalışıyor olmanın olumsuz sonuçlarını Ata'nın ergenliğinde çekmeyeceksin.
    Aynı şekilde Ferber metodu uygulayan bir anne de sırf sırf sırf bu nedenle bebeğini psikolojik olarak sakatlamış olamaz.
    Önemli olan bebeğe karşı genel tutumdur. Yoksa her insan hata yapar; her insanın zaafları ve bencillikleri vardır. Ayrıca fiziken tamamen sağlıklı olan insan olmadığı gibi psikolojik olarak da tamamen sağlıklı insan yoktur, olamaz.
    Zorlama kendini bu kadar arkadaşım; sen zaten harika ötesi bir annesin bence :)

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)