14 Şubat 2011 Pazartesi

Ata'mi "adam" ederken bunlara dikkat ediyorum

Son günlerde çöp kamyonlarına çılgın bir ilgi gösteriyor. Camdan izliyoruz olup biteni ve anlatırken copcu dememeye,

Evde yere dusen bir yiyecegini agzina deperken manasiz sett tepkiler yerine, yememelisin demeye,

Kirintilari biriktirip balkonum kenarina Ata ile birlikte birakmaya,

Yemege gelen kuslari rahatsiz etmemek icin uzak durmaya,

Miz miz miz mizirdanmasi sirasinda sessiz kalmaya,

Birseyi isterken aglamak isterse, aglamadan anlatabilirsin bebegim demeye,

Arada sirada gereksiz birseyi tutturdugunda, istegi herneyse acele acele yuzune anons etmeye,

Seker ve cikolatadan olabildigince uzak tutmaya,

Tv izletmemeye,

Klasik, caz, rock, sanat muzigi, arada pop dinletip sarki soylemeye,

Duvarlari boyamak istediginde sadece gozlerinin icine bakip, nereyi boyuyorduk Ata, diye sormaya,

Zorla yedirmemeye,

Yuzune "seni gidi" deyip parmak sallamamaya ( tokat atmakla esdegerdir)

Sorularina tam ve dogru yanit vermeye,

Erken yatip, erken uyanmasina, duzenini aksatmamaya,

Kitap okuyup masal anlatmaya, otuncaklariyla oynamaya,

Gece uyandiginda kucaklayip koklayarak yanima alip uyutmaya,

cani yandiginda agliyorsa aninda susturmamaya,

inatlasmamaya,

emmek istediginde incitmemeye,

Hergun disari cikarmaya,

Sofraya kasiklari goturmesini istemeye,

Ona her an saygi ve yakinlik gostermeye dikkat ediyorum, kalbimdeki ask ve sevgiyle :)

7 yorum:

  1. Yüzüne parmak sallamak konusu dikkatimi çekti, lütfen bu konuyu biraz açabilir misin Aylin? Bazen ben hayır derken ona farkında olmadan yapıyorum

    YanıtlaSil
  2. Okul yillarinda , okul oncesi gelisim dersinde, gelisim psikolojisinde ve beden Dili derslerindeki hocalarim ogretmisti. Tehdit etmekle yani seni doverim anlaminda tehdit etmekle esdegerdir onunkine yerine elin ic kismini, avuc ayalarini gorecek sekilde hayir deyin. Bu olumlu bir hayirdir demislerdi.

    ATA parmak sallanmasina hic aliskin degil. Gecenlerde kayinvalidem birsey icin Ata yi azarlarken ustine bir de parmak sallayinca pek alindi, aglamaya basladi minik kusum.

    Fazla itinali ve yumusak yetitirince boyle handikaplar olusabiliyor maalesef Pericim :)

    Umarim soruna tam yanit verebilmisimdir. Aydisko ya bayiliyorum. Cok tatli o annesi. Op onu kocaman :)

    YanıtlaSil
  3. evet yanıtımı aldım çok teşekkürler, bundan sonra ben de dikkat edeyim, babasını da uyarayım öyle yapmayalım. Tekrar teşekkürler, biz de sizi öpüyoruz :)

    YanıtlaSil
  4. Neden çöpçü dememeye özen gösteriyorsunuz ki, çöpçü olmak aşağılayıcı bir anlam taşıdığından herhalde. Ama onların işi çöpçülük. Eğer çöpçü demekten kaçınırsanız siz de aynı anlamın yerleşmesine katkıda bulunacaksınız. Kötü olduğunu düşündüğümüz kelimelerden sakınraka, onları dilimizden ayıklayarak, 'kötü' imajlarına katkıda bulunuyoruz. Kadın yerine bayan demek gibi, kapıcı yerine apartman görevlisi demek gibi, (sanki daha afilli bir iş), gündelikçiye de temizlik görevlisi deniliyordur belki.. Yani demem o ki, çöpçüler, hamallar, gündelikçiler, kapıcılar kendilerine başka isimler takılmasını değil, hakettikleri yaşama koşullarını önemsiyorlardır bence.

    YanıtlaSil
  5. @Yaban

    Saydıklarınızın herbiri bizim için görevlendirilmiş insanlardır. Onlardan biri ben olsaydım incitilmek istemezdim sanırım. O nedenle bana hoş gelmeyecek şeyleri başkasına da yapmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Nedeni budur.

    YanıtlaSil
  6. Sizi kiracak bir sey soylemek istememistim vallahi, ama yazdiklarinizdan anladigim, bir copcuye meslegi soruldugunda, 'copcuyum' demiyor, 'sokaklari supuruyorum' diyor veya daha baska guzel ifadeler buluyor.. kolay degil, ben boyle kelime cambazliklaina giremezdim, 'gorevli' diyorsunuz, hangi gorevli? sokaklari temizleyen gorevli.. neyse yazinizda soylemek istediginiz seylerden cok uzak dustu benim yorum,,
    aslinda biraktigim ilk yorumun gayet acik oldugunu saniyordum,, copcuyu asagilamak icin ona copcu demiyoruz ki,, meslegi copculuk oldugu icin,, hay allah neyse,,

    YanıtlaSil
  7. @Yaban,
    Yok beni incitmediniz:) Şunu demek istedim, sokakları süpüren ben olsaydım ve biri çocuğuna bu çöpçü diyerek beni gösterseydi incinirdi bir yerim sanırım. Bunu düşündürtmemek için daha nazik olmayı yeğliyorum anlayacağınız.

    Ben kendimi eksik ifade ettim sanırım, bir sroun yok yani aslında :)

    Sevgiler

    Aylin

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)