27 Ağustos 2010 Cuma

5 Aylin ve bebek depresyonu

Bugün şöyle bir düşündüm de, benden sanırım 4-5 tane daha lazım.Sonra kendimi klonlatmaya karar verdim.

1 Aylin Ata'ya bakmalı doyasıya.
1 Aylin mutfakta yemek yapmalı ama çeşit çeşit, birbirinden leziz.
1 Aylin evi düzenlemeli, işleri yapmalı.
1 Aylin çalışmalı, kazanmalı.
1 Aylin kendine bakmalı.

Bu 5 Aylin aynı anda organize bir şekilde çalışırsa, tamamdır bu iş :))) Hayat toz pembe olacak.

Şimdi kahverengi değil merak etmeyin. Ama 5 kişinin işini yapıyorum, yorulmam normal öyle değil mi?

Kendime bakmazsam Ata'ya adam gibi bakamam, eve bakamam, eşime bakamam, yemek yapamam... Kendime bakınca da herşey gülistan oluveriyor haliyle.

Bu arada "bebeklerin de depresyona girdiğini" paylaşmak istiyorum. Özellikle post partum psikozu uzun süren annelerin bebekleri de depresyona girer diyor uzmanlar. Aynı zamanda annesinden maddi ve manevi olarak gerekli doyumu alamayan bebekler depresyona girermiş.

Duygusal anlamda "anne yoksunluğu" bebekleri depreyona itiyor. Yani bir önceki yazımda bahsettiğim şeyler aslında bilimsel temelli şeyler. Duygusal yoksunluğa ait bazı ötnekleri bu yazımda da okuyabilirsiniz.

Bebek etrafına beklenilen derecede gülücükler saçmıyorsa,
Hayli durgun görünüyorsa,
Keşfetme, nesneleri tanıma gibi girişimleri az denilecek boyuttaysa,
Hatta kilo alımı alt seviyedeyse bir depresyon durumu söz konusu olabilir diyor uzmanlar.

Annenin bu duygusal anlamda ortalıkta olmayışı, kendini bebeğine hissettirmeyişinin etkileri ilkokul hatta üniversite çağlarına kadar sürebiliyormuş ayrıca. Yine tekrar edeyim, bebeğini annannesine,bakıcısına zırt pırt bırakıp kaçan anneleri ben uyarıyorum, siz de uyarın lütfen. Sonra bu çocuklar okul çağında birer kaos ve sorun yumağına dönüşüyor. Anneleri yakalayıp tedavi etmek çok güç olduğu için çocukları sakinleştirmeye çalışıyoruz ama asıl sorun anne-babalarda tabi ki.

Depresyondaki annenin belirtileri:
Çocuğu ile yeterince ilgilenmez,
Ağlama nedenlerini ve ya işaratlerini anlayamaz,
Duygusal gelişimi için gerekli olan ilgi ve sıcaklığı göstermekte güçlük çeker,
Bebeğin beslenmesini aksatabilir, ihmal edebilir,
Bebekçe konuşma yada mother speech denen kuş sesi gibi bir tiz ses çıkarıp bebekle iletişime geçme depresyondaki annelerde çok az görülür.

Bebeğe etkileri,
Bebek anneye "güvenli bağlanma" yaşayamaz.
Bir kayıp ve boşluk duygusu hakim olur.
Annenin bir neşeli, bir hüzünlü yada öfkeli gel-gitlerine karşı anormal tepkiler geliştirebilir.
Daha az gülümser,
Çevresine ilgisi daha azdır...
Oyun çağında arkadaşlarıyla sosyal anlamda uyum yaşayamaz, daha zor iletişim kurar.
İçe dönük - depresif, veya aşırı dışa dömnük yıkıcı davranışlar gelişebilir bu çocuklarda.

Buna göre depresyondaki anneleri hemen farkedip tedavi olmalarını sağlamak gerekiyor. İlaç kullanımı gibi durumlar için mutlaka bir doktor kontrolünde olmaları şart bu annelerin.

Ama bana kalırsa akupunktur ve nöral terapi bu işi daha iyi halledebilir gibi geliyor. Emzirme vb. aksatılmaması için söylüyorum bunu.


Yine bu konu ile ilgili aklıma gelirse yazarım.

Sevgiler

Aylin

5 yorum:

  1. Ben çocuk gelişimi bölümündeydim lisedeyken ve staj yapardık müfredat gereği.. Bu anlattıklarınız hep bir yerlerden tanıdık geliyordu unutmuşum mazimi:) haliyle 5 yıl olmuş okuldan cıkalı:) hatırlıyorumda anneleri çalışan cocuklar cook uyumsuzdu. hele bir öğrencimiz vardı çığlık çığlığa girerdi okula,uyumsuz ,faaliyetlere katılmaz,uyku saatinde altına yapar vs vs..anne calısıyor,baba çalışıyor cocuğa bakıcı bakıyor bakıcı yoksa anneanne... burada calısan anneleri suclamıyorum ama belki de sizin hep dikkat cektiğiniz emzirme ve ilk 1 sene mutlaka bebekle ilgilenmemiş olabilir bu tür cocukların ebeveynleri.. Ben sadece anneye bahane bulmuyorum bence babalarda enn az anneler kadar sorumlu..

    YanıtlaSil
  2. Sut verirken de kullanilabilen ilaclar mevcut. Tek yapilmasi gereken vir doktora gitmek, zaten onlar yonlendiriyor.

    YanıtlaSil
  3. böyle bir film izlemiştim.
    filmdeki anne de aynı zorlukları yaşarken dibe vurduğu bir gün aynanın karşısında 4 tane oluveriyordu.
    1 mükemmel anne
    2 eşiyle gezen tozan
    3 işiyle ve sosyal sorumluluk projeleriyle uğraşan
    versiyonu
    4 kendisi :)

    YanıtlaSil
  4. Evet Seddosh, babalar da sorumluluk almalı ama ne yazık ki bu kültürümüzde çok yaygın değil.Allah annelere kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
  5. Birdamlacıkyağmur, o filmdeki kadın bendim işte :P :) Ama aklın yolu bir işte, en kısa zamanda bulmalı ve izlemeliyim :) Teşekkürler ...

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)