30 Nisan 2011 Cumartesi

Çocukları Medyadan Koruma Rehberi



Bir kaç gündür Nurturia'da bilinçaltı kurgulama ve bilinçaltı kurgulama mesajları ile ilgili oalrak konuşuyoruz.

İşte hepimize böyle bir rehber lazım, diye düşündüm kendi kendime. Aslında hali hazırda bir birikim yok elimde ama mesleğim gereği bildiklerimi ve daha önce Çağatay ile birlikte yazdığımız çok şey var.

Çağatay' ın mesleği tv/sinema. İşi gereği tv ve sinema izlemesi gereken biri ama Ata doğduğundan beri izlemiyor diyebilirim. Uyuduktan sonra kanallar açılıyor, taranıyor, bakılıyor vesaire. O kadar... Yazdıklarımız gibi çeşitli uygulamalarımız var. Listelersem eğer:

Çağatay' ın yazıları
Çocukların eline silah vermek yerine zihinlerine bu düşünceyi vermek ( 28 Aralık 2010)

Oyuncaklar ve oyunlar ile bilinçaltı kurgulama (31 Temmuz 2010)

Bilinçaltı kurgulama - subliminal kurgulama (5 Nisan 2010)

Bilinçaltı kurgualam ile çocukların beyni zehirleniyor (30 Haziran 2010)

Benim bir yazım ise burada...

Yukarıdaki linklere göz atıp bakabilirseniz, reklam kuşağı olsun, çizgi film, haberler, diziler ve çocuk filmlerinde aslında hiç de masum olmayan şeylerin döndüğünü görebilirsiniz.

Uygulamalarımız:

Ata' nın olduğu odada tv açmadık.
Uyusa dahi bütün sesleri ve titreşimleri kaydettiği için o odasında uyurken tv normal ses düzeyinin biraz altında açıldı.
Normalde 24 aylıktan önce uzun süre tv pek önerilmiyor.
19 aylık olduğu için günde en fazla 1 saat izleyebilir.
Radyodan şarkılar vb yerine cd den müzik dinletiyoruz.

İstediğimiz kadar steril davranalım, bu bilinçaltı kurgu mesajları heryerde ve heryerden fışkırarak bilinçaltına kazınması çok mümkün. Ama ne azından beyin gelişi için gerekli koşulları sağlamamız gerek anne-baba olarak.

Tv yi en aza indirgemek bunun ilk koşulu olmalı belki de.

Sizce?

Şu aralar bizim başımız Luli ile dertte diyebilirim. Aslında 2 yaş öncesi uzun süreli tv izlemeleri hiç sağlıklı değil. Hepsini birebir kadediyorlar ve bu kayıtlar beyinde fazladan yer kaplıyor. Fazladan yer kapladığı için yeni kayıtlar hatalı ve ya eksik depolanıyor, yani hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı... Ata 14 aylıktı çalışmaya başladığımda. Ben işteyken babası ve evdeki diğer büyükler tv izleterek yemek yedirmişler. O gün bugündür tv hayatımızda.

İçerik çok eğitici, renkli, güzel ama ne gerek var 5 saat izlemeye... Ağzını açıp ayran budalası gibi bakmaya Ata??? Sorarım sana.

Bu akşamdan itibaren anlayacağı kadar basit bir dilde izlemeyeceğini anlatacağım.

Bakalım gelişmeler ne olacak?

15 yorum:

  1. Merhaba,
    Nurturia'da da takip ediyorum, bu konunun açılması gerçekten çok güzel oldu. Faydalı link ve bilgiler için çok teşekkür ederim. Kızım yaklaşık 10 aylık ve onu şuana kadar TV'nin T'siyle tanıştırmadım, ne çizgi film ne başka birşey. Ben TV'nin diğer zararları boyutundan bakıyordum ancak subliminal mesajı da tam olarak öğrenince ne kadar doğru birşey yaptığımı anladım. TV izletmeme konusunda çok katıyım ve bunu sürdüreceğim, ne yazık ki bazı anneler bebeklerine çizgi film kanallarındaki çizgi filmlerin zeka geliştirdiğini iddia edip izletiyorlar, zeka geliştirmenin en son yolu bence TV izletmek:( Umarım herkes bu farkındalığı yakalar.

    YanıtlaSil
  2. Benim kız da 19 aylık. Henüz hiç TV izlemedi ve misafirlikte filan açık da olsa bakmıyor. Çizgi filmlerden de hoşlanmıyor zaten. Ama bir dönem youtube'dan 3'er dakikalık klipler izleyerek yemeye alışmıştı. "Ali Baba aç!" deyip bilgisayara yapışıyordu. Baktım izleme süresi uzuyor, ayrıca "Hadi yemeğe" deyince bilgisayarın başıan gidiyor. "ne oluyoruz?" dedim kendi kendime ve bilgisayarın fişini çektim.
    Beklediğimden çok çabuk kabullendi. 1 ay kadar hiç açmadım. Şimdi arada bir açıyorum yine, ama kendisi sıkılıp bırakıyor artık zaten.

    YanıtlaSil
  3. neyse ki bizde de TV alışkanlığı yok.Çizgi filmler ne onu dahi bilmiyorum,kızım izlemek istese.ama bu nereye kadar sürer bilmiyorum 3-5-7 yaş!!!

    YanıtlaSil
  4. Adaşım bir ara bloguna girememe gibi bir problem yaşadım sanırım düzeldi :)
    Söylediklerin konusunda çok haklısın benim cadılar televizyona tamamen radyo muamelesi yapıyor tv salonda onlar odalarında sadece dinliyorlar.Bütün gün evde olunca tv maalesef hayatlarında oluyor ama çok seçiciyim bu konuda.
    İzlemeseler de dinliyorlar bunun bilincindeyim dolayısı ile baby tv veya baby fırst açık oluyor genelde bir ara Calliou merakları vardı onu atlattık şükür.
    Bunun dışındaki kanallar onlar uyanıkken açılmıyor haber dahi izlemiyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Aylin annem;benimde 6 ay öncesine kadar türk kanallarim vardi.Ister istemez takiliyordum.Ada sürekli pesimde oldugundan o da izlemis oluyordu.Eee tüm gün evdeyim.Insanin eli kumandaya gdiyor hemen kapattirdim.Ama cizgi film olayini Ada 19 Ayliktan itibaren hayatimza girdi.televizyon nerdeyse yok gibi evimizde.Acik olunca ada hemen kapatiyor.Cok hosuma gidiyor.Bir de tv karsisinda ne kadar zaman gecirdigimi anladim.

    YanıtlaSil
  6. bizim evde tv gün boyu açık! nasıl bir alışkanlık bilmiyorum bakmadığımız zaman elimiz kumandaya gidip kapatmak işimize gelmiyor! oğlum 3 yaşında geç konuştu fakat ilginç olanı oda tv açık olsa bile bakmıyor!fakat açık olacak!! bir örnek verecek olursam,kuzeminin kızı 15 aylıkken konuşmaya başladı bıcır bıcır hiç susmuyor ilginç olan köy evinde yaşadıkları için yatağı sobalı odada (tv odasında) sabah akşam tv açık, o açıkken uyudu o açıkken o odada yaşadı ama dil konusunda hiç problem yaşamadılar! ve çok zeki, hiç aklınıza glmeyecek şeyler söylüyor bazen bunu da nerden duymuş olabilir diyorsunuz, sizi şaşırtıyor
    sanırım bizim geç konuşmamızın nedeni başka..

    YanıtlaSil
  7. @Nurefşanın annesi; ben teşekkür ederim, sizin yazınızda pek çok kişiyi bilinçlendirecek nitelikteydi. Tebrik ederim.

    TV zeka geliştirmez, tv kavram öğretiminde iyi bir araçtır o kadar.

    Sana çok katılıyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. @çok bilmiş, 2 yaş öncesi hatta 3 yaş öncesi hiç izletmeyin diyorlar. Biz de bugün hiç açmadık... Bakalım.Hayırlısı.

    YanıtlaSil
  9. @Crocus: 3 yaştan sonra kontrollu olarak izletilebilir deniyor. Başında durarak, konuşarak... 15-20 dakikadan fazla izlemesin diyorlar.

    YanıtlaSil
  10. @İkiz annesi, Sevgili Aylin, radyonun sürekli açık olduğunu düşün. O zamanlarda ne durumda oluyoruz, kulağımızın birisi söylenenlerde, geri kalanı işte, güçte vesaire. Ne dinleyebiliyoruz, ne iş yapabiliyoruz adam gibi. Kendimize odaklanamayız bile... Eğer gelişimleri boyunca sürekli açık kalan bir tv olursa öncelikle çocuklar kendileriyle "iç iletişim" kurmayı tam olarak öğrenemezler diyorlar.

    Dikkatli olmak lazım. Önemli olan sadece bakmak, göz kontağı değil diyor uzmanlar.

    İlgine çok teşekkür ederim.

    Öptüm hepinizi.

    YanıtlaSil
  11. @Aslı annem, çok iyi olmuş. Aferin Ada'cığıma. Akıllım benim. İzlemese de olur, annesini de aydınlatmış. Bakar mısın akıllı bıdığa :) Darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
  12. @dekarapsuwasyon, tv illa ki herşeyi yakıp yıkmıyor elbette.

    iç iletişimi kesiyor. çocuğun o an içinde bulunduğu duygu durumunu, ne yaptığını, ne düşündüğünü, neler hissettiğini engelleyebiliyor.

    konsantrasyon becerilerini zayıflatabiliyor. (dikkat dağınıklığı)

    subliminal ses mesajlarına mağruz kalabiliyor.

    İkizannesinin yorumuna yanıt olarak yazdıklarıma bir göz atabilirsen. İkinizin evinde de aynı şey var sanırım.

    Geç konuşmanın tek nedeni tv değildir. Duygusal bir takım faktörler, beslenme, çevre, anne ile olan ilişki gibi bir çok alt nedeni olabilir. Ah, tabi nörolojik nedenleri de... Ancak ilk ekarte edilecek şey tvdir. ve çooooooook zor olabilir :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. @dekorapswasyon çok ama çok geçmiş olsun. İnşallah ciddi bir şey değildir. Acil şifalar dilerim.

    Valla biz Ata için askeri disipline soktuk kendimizi desek abartmamış oluruz. Rutinine bağlıyız. O etkilenmesin diye tv pc vb ile çok haşır neşir değiliz. Elimizden geldiğince dikkat ediyoruz ki görevimizi layıkıyla yerine getirebilelim.

    Tv izlemesek de olur, kayıp değil.

    Yazının konusu çocukları bilinçaltı kurgulama mesajlarından ve tv nin yol açtığı negatif etkilerden koruma üzerineydi.


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. biz daha yeni yeni bakıyoruz tv ye. 24 aya kadar ece tv ile hiç ilgilenmedi. şimdi her akşam pc den caillou izliyor. biz de tanıştık sonunda kendisiyle. bizim tv izlememizden çok rahatsız oluyor kızım. beni izleyin der ve tuttuğu gibi yüzümü kendisine çevirir :)

    YanıtlaSil

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsan durma, yaz. Haydi yorumla :)